torsdag, mars 22, 2012

Potatissallad



I kväll blev det potatissallad till maten. Jag hade god fetaost till det och härliga svarata oliver. Den här salladen passar utmärkt till grillat kött, kyckling eller fisk. Salladen kan serveras ljummen eller kall.

Till 4-5 portioner:
1 kg potatis
1 liten skivad rödlök
rejält med grovhackad bladpersilja
Dressing:
4 msk olivolja
3 msk citronsaft
1 tsk salt
1 tsk chilipeppar, het
1 krm svartpeppar

Gör så här:
Blanda ihop dressingen. Skrubba, skala och koka potatisen i lättsaltat vatten. Dela potatisen i bitar. Tillsätt bladpersilja, lök och dressing. Vänd runt ordentligt.

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag jobbar med casting på produktionsbolaget Meter Television. Meter TV gör Sveriges Mästerkock för TV4 och vill nu sätta full fokus på bakning tillsammans med Sjuan, systerkanal till TV4.

    Detta är trailerns som just nu syns i TV4 och Sjuan.
    http://www.tv4play.se/noje/nojesklipp?title=trailer_bake_off&videoid=2163679

    Vi har läst din blogg och vill gärna komma i kontakt med dig. Om det låter intressant får du gärna höra av dig till mig så berättar jag mer!

    Varma hälsningar,
    Isabelle Hultén
    Meter TV
    isabelle.hulten@meter.tv

    SvaraRadera
  2. Hihi min mamma gjorde alltid denna sallad =)
    ser kanon god ut!!
    KRAM

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.